• Acceptanten

    • Wat zijn de voordelen van iDIN voor een acceptant?

      • Identiteitszekerheid
        Geeft zekerheid over de identiteit van uw klant.
      • Direct en veilig
        Direct te gebruiken door miljoenen klanten op uw website met de vertrouwde en veilige inlogmethode van hun eigen bank.
      • Conversieverhogend
        Biedt de mogelijkheid tot het aanbieden van nieuwe online diensten en stelt persoonlijke gegevens van uw klant beschikbaar.
      • Fraudebeschermend
        Geeft uw bedrijf bescherming tegen identiteitsfraude door fraudemonitoring van de banken.
    • Is iDIN echt veilig?

      iDIN is gebaseerd op internetbankieren en hanteert dezelfde beveiligingstechnieken. Dit betekent dat iDIN net zo veilig is als internetbankieren.

    • Wat kost iDIN voor organisaties?

      Banken bepalen zelf welke kosten ze in rekening brengen voor iDIN. Iedere bank voert daarbij zijn eigen prijsbeleid.

    • Is er iDIN promotiemateriaal beschikbaar?

      Ja, er zijn verschillende logo’s beschikbaar. Deze kunt u opvragen met het formulier op de pagina documentatie aanvragen.

    • Ik heb problemen met de implementatie van iDIN, wat moet ik doen?

      U heeft een iDIN-overeenkomst afgesloten met een van de deelnemende banken of identiteit-dienstverlener (DISP). Zij ondersteunen u ook met de technische implementatie of problemen van iDIN op uw website. Neem voor technische ondersteuning contact op met uw iDIN-contractpartij.

    • Wat betekent de naam iDIN?

      De iD staat voor iDentificeren en IN staat voor INloggen. Want met iDIN kun je je online identificeren en je kunt ermee inloggen op de websites van bedrijven en instellingen.

    • Werkt iDIN ook op een smartphone of tablet?

      iDIN werkt reeds op alle mobiele apparaten met een internetverbinding en webbrowser. Om mobiel gebruik nog makkelijker te maken, nemen aan iDIN deelnemende banken iDIN op in hun mobiel bankieren apps. Als een consument iDIN via de app gebruikt, zijn kaartlezers, sms-TANs en dergelijke overbodig. De verwachting is dat aan het eind van het eerste kwartaal in 2018 iDIN opgenomen is de apps van alle deelnemende banken. Communicatie daarover volgt.

    • Contact

      Ik heb een andere vraag. Hoe kan ik contact opnemen? Stel uw vraag via het contactformulier en u ontvangt zo spoedig mogelijk een antwoord in uw mailbox.