Mobiel.nl, online specialist in de verkoop van mobiele abonnementen, biedt vanaf nu identificatie via iDIN op zijn website aan. Dat meldt Thuiswinkel.org, belangenvereniging voor webwinkels. Voorheen moesten klanten van Mobiel.nl een kopie van hun legitimatiebewijs opsturen en zich aan de deur bij de pakketbezorger identificeren. Dankzij iDIN is dat niet meer nodig en kan een klant zich in een paar tellen online identificeren, via zijn eigen bank.

Met de overstap naar iDIN digitaliseert Mobiel.nl in één klap het hele proces van identificeren en contracten afsluiten. “iDIN is een veilig platform. Consumenten houden controle over welke gegevens aan welke partij worden verstrekt,” stelt Thea van Oosterhout, productmanager bij CM Identity Services. “We verwachten dat iDIN de komende jaren een grote vlucht gaat nemen in Nederland.”

Thuiswinkel.org juicht het groeiende gebruik van iDIN van harte toe en voorziet een positieve invloed op veiligheid, gebruiksgemak en kosten van webwinkels. “Het mooie aan iDIN is dat miljoenen potentiële klanten direct gebruik kunnen maken van de nieuwe methode, aangezien de meeste banken al deelnemen. Daarnaast wordt met iDIN de identiteit van de ingelogde bezoeker onomstotelijk vastgelegd, zonder dat de klant hier keer op keer vervelende formulieren voor hoeft in te vullen. Omdat het inlogproces op deze manier heel eenvoudig wordt gemaakt, komt dit de conversie van een webwinkel zeker ten goede,” aldus Just Hasselaar, adviseur digital transactions bij Thuiswinkel.org.

Lees het volledige artikel van Thuiswinkel.org over iDIN bij Mobiel.nl…