1. Bron: Elsevier - TerZake

    TerZake – Digitale Identiteit

    Online identificatie is de sleutel tot diverse digitale diensten. Naast overheid en zorgverzekeraars, willen steeds meer organisaties zeker zijn van de identiteit van hun gebruikers. Zo’n waterdichte screening is niet tijdrovend, bestrijdt fraude effectief en vergroot zelfs de autonomie van gebruikers over hun persoonsgegevens. TerZake duikt in de kansen voor bedrijf en consument. Lees het […]

    Lees meer
  2. Bron: Consumentenbond

    Uitleg van iDIN bij de Consumentenbond

    We regelen steeds meer zaken online. Van bankieren en belastingaangifte doen tot vakanties boeken en webwinkelen. Met iDIN kun je je identificeren en inloggen bij aangesloten organisaties. Zo hoef je minder inloggegevens van websites te onthouden. Lees op de website van de Consumentenbond meer over online inloggen met iDIN. De Consumentenbond onderschreef vorig jaar al het […]

    Lees meer
  3. Bron: Nederlandse Vereniging van Banken

    Handtekening: elektronisch of met de hand?

    Ook in veel bancaire processen is de handtekening van de klant een essentiële schakel. Hoe zorgen banken dat de elektronische handtekening net zo rechtsgeldig is als de handtekening ‘met de hand’? Op 5 februari jl. organiseerde de Nederlandse Vereniging van Banken voor haar leden een drukbezochte webinar over de elektronische handtekening.   Lees het volledige […]

    Lees meer
  4. Bron: Verzekeraars.nl

    Met iDIN identiteit vaststellen

    Online identificatie is hot. Zeker voor verzekeraars. Tijdens een bijeenkomst voor verzekeraars kregen de bezoekers uitleg over iDIN.

    Lees meer
  5. Bron: Opgelicht?!

    Mail over vernieuwde digipas ‘SNS Bank’ is phishing

    Sinds eind oktober 2017 is er bij Opgelicht?! melding gemaakt van al drie afzonderlijke phishingmails, zogenaamd afkomstig van SNS Bank (eind oktober, begin november en nu begin december). Alle drie de mails gaan over het vernieuwen van de Digipas en/of iDIN Digipas.

    Lees meer