Problemen met het bekijken van deze mail? Bekijk deze mail in uw browser.

Onderzoek bescherming online gegevens
Volle kracht vooruit met iDIN • 4 mei 2018
Vorige week woensdag stonden we samen met acceptanten, DISP’s en banken stil bij de laatste ontwikkelingen rond iDIN. En die zijn er: in april vond de miljoenste transactie plaats en de mobiele versie is live bij een aantal banken of gaat op korte termijn live. Daarnaast presenteerden we een onderzoek naar de online bescherming van persoonsgegevens. Tot slot lichtten we een tipje van sluier op over onze nieuwe consumentencampagne. In deze nieuwsbrief leest u er meer over.

Om op de hoogte te blijven van de meest recente ontwikkelingen omtrent iDIN kunt u zich hier inschrijven voor de nieuwsbrief.
Hartelijke groet,

Piet Mallekoote
Directeur Currence-iDIN
Piet Mallekoote

Mijlpaal: 1 miljoen transacties

1 miljoen transacties!
iDIN – de collectieve identificatie- en inlogdienst van de banken – is maar liefst een miljoen keer gebruikt sinds het ruim een jaar geleden op de markt werd gebracht. De groei van iDIN zal naar verwachting verder doorzetten, omdat de banken het nu ook in hun apps voor mobiel bankieren ondersteunen, steeds meer acceptanten het aanbieden en we binnenkort starten met een intensivering van de consumentencampagne.

Onderzoek bescherming online gegevens

Persoonlijke informatie is steeds vaker online te ontsluiten. Het beschermen van deze informatie wordt daarmee belangrijker. Het dilemma: met makkelijk te onthouden wachtwoorden vergroot je de kans op hacken, met moeilijk te hacken wachtwoorden de kans op vergeten.

In december 2017 lieten we onderzoek uitvoeren onder 2.013 Nederlanders naar hoe men omgaat met de bescherming van online gegevens en de wachtwoordenparadox. Conclusie: de banken genieten het grootste vertrouwen van de consument en bieden met iDIN een mooie oplossing.

Om beeld en geluid te krijgen bij het onderzoek, lieten we Vincent Everts straatinterviews opnemen over het online gedrag van consumenten. Bekijk de video hier.
Onderzoek bescherming online gegevens
Onderzoek bescherming online gegevens Bekijk de volledige factsheet Bescherming online gegevens ›

Highlights event

Na een demonstratie van de werking van de mobiele app van de banken en een korte belichting door Allard Keuter en Margot Markhorst over de geschiedenis, techniek en achtergrond van iDIN was het woord aan het panel van acceptanten en de zaal. Use cases bewijzen dat de klantreis met behulp van iDIN aanmerkelijk efficiënter is. Het versnelt processen voor acceptant en consument doordat er zekerheid is over de identiteit van de consument. Dat iDIN een gebruiksvriendelijk én veilig middel voor consumenten is, werd door het panel zeer ondersteund.
Highlight event Highlight event Highlight event
Highlight event Highlight event Highlight event
Highlight event Highlight event Highlight event

iDIN-campagne

Nu de campagne rond de belastingaangifte ten einde is, kijken we al uit naar de volgende campagne: ‘iDIN, een veilig iD!’ De campagne richt zich op grotere naamsbekendheid onder consumenten en acceptanten en een verhoging van het aantal transacties. Onderdeel van de campagne is een tv-commercial in het derde kwartaal en video display via de online kanalen. Daarbij speelt het logo van iDIN een belangrijke rol. Het logo van iDIN wordt immers als herkenbaar en betrouwbaar ervaren, net als iDEAL.
Onderzoek bescherming online gegevens
iDIN Campagne
Meer informatie over komende activiteiten en congressen volgt in de volgende nieuwsbrief.
Inschrijven voor de nieuwsbrief ›

Wilt u geen berichten meer ontvangen? Afmelden voor deze nieuwsbrief.